Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 15.12.2018, 15:41

Комунальний заклад
Білоліська ЗОШ
І-ІІІ ступенів"


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

на допомогу учням

                     15 елементів психічного та емоційного здоров’я

  1. Здатність любити. Здатність втягуватися у відносини, відкриватися іншій людині. Любити її такою, якою вона є – з усіма недоліками  і перевагами. Без ідеалізації та знецінювання. Це здатність віддавати, а не брати. Це стосується і батьківської любові до дітей, і партнерської любові між чоловіком і жінкою.
  2. Здатність працювати. Це стосується не тільки професії. Це в першу чергу про здатність створювати і творити те, що цінне для людини, сім'ї, суспільства. Людям важливо усвідомлювати, що те, що вони роблять, має сенс і значення для інших. Це здатність приносити у світ щось нове, творчий потенціал. Підлітки часто відчувають складність у цьому.
  3. Здатність грати.  Тут мова йде як про пряме значення «гри» у дітей, так і про здатність дорослих людей «грати» словами, символами.  Це можливість використовувати метафори, гумор, символізувати свій досвід і отримувати від цього задоволення.
  4. Безпечні відносини. На жаль, нерідко люди,які звертаються в психотерапію, полягають у насильницьких, загрозливих, залежних – одним словом, нездорових відносинах. І одна з цілей психотерапії допомогти їм це виправити.
  5. Автономія. У людей, що звертаються в психотерапію, часто відзначається її недолік ( але величезний потенціал, якщо вони в терапію таки прийшли). Люди роблять не те, чого насправді хочуть.
  6. Постійність у собі або концепція інтегрованості. Це здатність залишатися в контакті з усіма сторонами власного Я: як хорошими, так і поганими, як приємними, так і з тими, що не викликають бурхливої радості. Це також здатність відчувати конфлікти і при цьому не розчеплюватися.
  7. Здатність відновлюється після стресу. Якщо у людини достатньо сили Его, то коли вона стикається зі стресами, вона не хворіє, не використовує для виходу з цього стану тільки один ригідний захист, не  зривається. Вона здатна найкращим способом адаптуватися до нової ситуації.
  8. Реалістична і надійна самооцінка. Багато людей нереалістично і при цьому занадто жорстоко оцінюють себе, володіють критикуючим  суворим Супер-Его. Можлива і зворотна ситуація – навпаки завищена самооцінка.
  9. Система ціннісних орієнтацій. Важливо, щоб людина розуміла етичні норми, їх зміст, при цьому була гнучка у слідуванні ним. У ХІХ столітті говорили про « моральне божевілля», що зараз називають радше антисоціальним розладом особистості.
  10. Здатність зносити напругу емоцій. Зносити емоції – значить вміти залишатися з ними, відчувати їх, при цьому не діючи під впливом. Це також одночасна здатність залишатися в контакті і з емоціями, і з думками – своєю раціональною частиною.
  11. Рефлексія. Здатність залишатися его-дистонним, подивитися на себе ніби з боку. Люди з рефлексією здатні бачити, що саме є їх проблемою, і відповідно, поводитися  знею таким чином, щоб вирішити її, максимально ефективно допомагаючи собі.
  12. Менталізація. Володіючи цією здатністю люди здатні зрозуміти, що інші – це зовсім окремі особистості, зі своїми особливостями, особистісною та психологічною структою.
  13. Баланс між тим, що я роблю для себе і для свого оточення. Це про можливість бути собою і піклуватися про власні інтереси, враховуючи при цьому і інтереси партнера, з  яким є відносини.
  14. Почуття вітальності. Здатність бути і відчувати себе живим. Віннікот писав, що людина може  нормально  функціонувати, але при цьому ніби неживою. Про внутрішньо змертвілого писав і Андре Грін.
  15. Прийняття того, що ми не можемо змінити. Це про здатність щиро і чесно сумувати, відчувати скорботу у зв’язку з тим, що неможливо змінити. Прийняття своєї обмеженості і оплакування того, чого б нам хотілося мати, але його в нас немає.

 

Як удосконалити свою увагу

1.    Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.

2.    Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.

3.    Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.

4.    Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.

5.    Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.

6.    Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.

7.    Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).

8.    Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».

9.    Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.

10.Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».

11.Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.

12.Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.

13.Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.

14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.

15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.

16.Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.

17.Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.

18.Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.

19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.

20.Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.

21.Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).

22.Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2018
    uCoz